Thursday, October 28, 2010

Mama abah, wawi sayang kamu.

Semalam disebabkan pelajar tak datang kelas,
saya terpaksa melencong ke cinema yang terletak jauhnya 30 langkah kaki dari pusat tuisyen.
Untuk merasakan diri tak membazir duit minyak,
maka menujulah saya ke MBO dan memilih untuk menonton cerita The Perfect Wedding.


Oh cerita ini memang realistik isu2 yang ditimbulkan seperti:
  • Mak yang tak bagi kita bercinta masa muda.
  • Wanita bekerjaya yang takde perasaan kerah orang bawahan kerja keras2an.
  • Percintaan antara lelaki muda baru nak bina kerjaya dengan wanita yg cemerlang, gemilang, terbilang dalam kariernya.
Sentap seketika bila ada dialog dari si ibu yang mengatakan
"Saya tak bagi dia bercinta kerana saya takut hatinya disakiti.".
Sekarang saya faham kenapa mama dan abah saya tak bagi saya bercinta masa sekolah dulu.
Mereka takut saya dianiaya dan yes at that time memang saya terpedaya cinta monyet lelaki yg sebenarnya sudah ada teman wanita dan mempunyai status "In a Relationship with" teman wanita dia dari zaman sekolah itu dulu di facebook profilenya pada zaman sekarang.
Ya, dia menambah saya dalam facebook pada masa kini dan saya tak faham apa motif dia.
Tengok muka dia (monyet lelaki) pon rasa nak tumbuk kot.
Memang betul sampai sekarang sakit lagi.
But don't worry, I've learned my lesson :)

Pasal wanita berkerjaya tu kan~
Kesian sebenarnya.
Orang tak tahu pon kenapa dia jadi hati batu macam tu.
Kalau pengantin lelaki tak datang2 masa majlis perkahwinan anda,
adakah anda pasti emosi anda boleh kembali pulih seperti biasa?
Anda pasti lepas tu anda tak akan rasa asyik nak menengking orang je?
Pasti??
Mungkin dia jadi andartu sebab jodoh dia muda lagi.
It's about timing bebeh.
Ingat senang ke nak deal dengan perasaan orang yg anda cintai dan propose anda untuk berkahwin tup tup tukang cadang tu yang tak datang.
Macam gampang jek kan~

Kepada abah dan mama,
saya tahu saya memang seorang anak yang degil dan garang.
(Abah pernah kata jangan garang sangat nanti takde orang nak kawen T.T)
Tapi jauh dalam sudut hati saya,
saya sentiasa ingin bahagiakan mama dan abah.
Cuma buat masa sekarang kekangan waktu dan komitmen saya tertumpu lebih kepada research.
Walaupun mama dan abah hantar saya untuk tinggal berasingan dari keluarga di asrama sejak saya berusia 13 tahun, dan sekarang dah 8 consecutive years saya menetap sebegini, dalam hati saya tetap sayang mama dan abah kerana saya tahu inilah yang terbaik untuk saya.
Terima kasih kerana selalu mengekang saya dari segala perkara2 negatif.
I love mama and abah.
You guys ROCK!!







1 comment: