Monday, July 19, 2010

Terima kasih papa MARA!

*ringtone amy winehouse berkumandang*

anak ke2: helo. assalamualaikum. nape bah?

abah: wa'alaikumussalam. wawi, abah nak cakap sikit ni.

anak ke2: *bermonolog dalam hati (ada orang masuk minang aku lagi ke?)
ada apa ye bah?

abah: ada surat kamu ni sampai kat rumah.

anak ke2: (surat apa? surat tabung haji ke nama aku dah naik?
offer letter ke? atau surat jemputan kahwin ?)
surat apa bah?

abah: cek MARA. 300 hingget. kamu nak ambil bila?

anak ke2: minggu depan la wawi balik bah. minggu ni nak siapkan proposal dulu.

abah: ikut kamu la. duit kamu.

anak ke2: ok bah. orang ada keje sikit ni. nanti minggu depan tau wi balik.
bye. assalamualaikum.

abah: wa'alaikumussalam. nak balik tu telefon dulu kalau2 abah boleh amek kamu.

anak ke2: ok bah. bye.


acknowledgement:
terima kasih papa MARA sebab dah hantar nafkah kat saya :)
terima kasih sebab bagi elaun tesis saya sebanyak itu.
terima kasih jugak pada abah saya En. Mohammad sebab
roger2 saya memang tengah kering ni.
terima kasih Ya Allah bagi saya rezeki :)

sila abaikan dialog abah ambil saya pulang ke rumah
sebab abah ambil saya kat stesen bus ulu tiram je :(
tak mungkin abah nak fetch saya dari kampus
kerana masa kat skolah dulu pon saya balik sendiri naik bus.

4 comments:

  1. teros!
    tunggu aq dpt zamalah baru boleh blanje org ;)

    ReplyDelete
  2. acik rebung: ok sepatutnye ko kata MARA yg lawak kot. aq da abes belajar baru nak bagi elaun tesis.

    ReplyDelete