Saturday, February 19, 2011

Fakta yg mampu meremangkan bulu roma

Salam all.
Tadi kan kita kan, pergi la jogging kan.
Pastu kan, kite nampak fakta ni kat sini.
Seram seh.

"KUALA LUMPUR: Kebanyakan rakyat negara ini hilang dara atau teruna menjelang usia 22 tahun, sebelum kebanyakan mereka melangkah ke gerbang perkahwinan. “Secara keseluruhan, kebanyakan rakyat Malaysia mengadakan hubungan seks sebelum kahwin,” kata Profesor Madya Dr Lekhraj Rampal dari Universiti Putra Malaysia, yang tahun lepas mengetuai satu kajian risiko perlakuan yang boleh membawa kepada jangkitan HIV. Kajian itu mendapati 75 peratus atau 14,121 daripada 18,805 responden yang ditemui adalah aktif seks, di samping menunjukkan 8.4 peratus pernah mengadakan hubungan seks ketika berusia 15 tahun.Bagi mereka yang berusia 16 hingga 18 tahun, 34 peratus mengaku mempunyai pengalaman seks. “Apa yang dapat dikatakan, kebanyakan rakyat Malaysia tidak mahu membicangkan pengalaman seksual mereka, walaupun masyarakat sudah agak terbuka berhubung perkara ini,” katanya.Kajian itu turut mendedahkan bahawa 22 peratus responden mendapatkan perkhidmatan seks daripada aktiviti pelacuran atau gemar bertukar pasangan yang meliputi tidur semalaman, sepanjang tempoh 12 bulan kajian berkenaan. (Berita Minggu 31 Julai 2005)"


Sebagai bakal parents generasi akan datang,
ayuh kita brainstorm apakah cara2 yg boleh kita usahakan supaya anak2 kita kelak tak termasuk dalam golongan statistik kat atas nih.
Simpaaaaaaaaaaaaaaang ~

8 comments:

  1. uihhh..dahsyatt..korang yang BELUM KAHWIN nih hati2..wawi, tangok1 kan si mira nihh..=p

    ReplyDelete
  2. okay rai.
    akan aku bawak mira lebih kerap pegi karoke bersama.
    errrkkkkkkkkkk~

    ReplyDelete
  3. yang tak suci tu ko jang, bukan aku :P

    ReplyDelete
  4. hehe.. sengal wawi..
    dasat erk skang

    ReplyDelete
  5. haa itu tahun 2005 dulu tau.
    sekarang dah 2011.

    ReplyDelete